O mnie

Jestem absolwentką filologii polskiej Uniwersytetu im. A. Mickiewicza, studiowałam dwie specjalności: nauczycielską oraz dziennikarską. Przez wiele lat pracowałam jako logopeda w placówkach przedszkolnych i szkolnych. W roku 2015 uzyskałam tytuł neurologopedy.

Praca z dziećmi jako logopeda , choć niesie ze sobą trudności, sprawia mi ogromną radość, szczególnie wtedy, gdy na twarzy małego pacjenta pojawia się uśmiech z osiąganych sukcesów. Pragnę by terapia logopedyczna nie kojarzyła się dzieciom ze żmudną pracą lecz była odkrywaniem prawidłowej wymowy poprzez naukę i wesołą zabawę.

Bliskie jest mi holistyczne podejście do pacjenta, dlatego istotna jest dla mnie współpraca ze specjalistami takimi jak: psychologowie, fizjoterapeuci, terapeuci SI, którzy w dużym stopniu przyczyniają się do efektywności terapii logopedycznej. Podczas diagnozy logopedycznej biorę pod uwagę wiele czynników, które mogły mieć wpływ na powstanie danej wady wymowy. Dlatego bardzo ważne jest by indywidualny plan terapii zakładał najpierw usunięcie przyczyny wady, a w dalszym postępowaniu wywoływanie prawidłowych głosek oraz ich utrwalanie.

Metodę pracy dobieram zawsze do konkretnego pacjenta, czesto jest tak, że korzystam z wielu metod. Doświadczenie mnie nauczyło, że to co jest skuteczne w przypadku jednego dziecka , może w ogóle nie dawać efektu podczas pracy z innym dzieckiem. W przypadku każdego mojego pacjenta terapia logopedyczna zawiera elementy stymulacji lewej i prawej półkuli mózgu. Jest to bardzo ważny element terapii szczególnie dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, które, jak wynika z badań, są dziećmi z ryzyka dysleksji.

Szkolenia





Rozwój mowy

Najczęściej zadawane przez rodziców i opiekunów pytania ...

Nasza klinika


Profilaktyka

Każdy rodzic powinien mieć świadomość, że do poważnych wad zgryzowych oraz wad wymowy prowadzą ...

Wspomaganie mowy

Aby prawidłowo i z sukcesem wspomagać rozwój mowy należy postępować wegług wskazówek ...

Opóźniona mowa

Prosty opóźniony rozwój mowy, zwany też samoistnym opóźnieniem rozwoju mowy (SORM) ...

Mutyzm

Mutyzm wybiórczy jest zaburzeniem lękowym wieku dziecięcego i charakteryzuje się ...

Afazja

Afazja - całościowa lub częściowa utrata mowy spowodowana uszkodzeniem struktur mózgowych ...